Warning: Illegal string offset 'id' in /home/repearse/domains/repear.se/public_html/wp-content/themes/xc1-repear/header.php on line 14
iPhone, iPad, Samsung, HTC & Sony - re:Pear - Din Smartphonereparatör!

Q: Varför använda oss för att lösa era reparationer av iPhone / iPad?

A: Vi som arbetar här reparerar iPhone / iPad och har gjort just det sedan 2010 dessutom har vi inte bara djup förståelse i hur en reparation går till utan är även erfarna och väl medvetna om de risker som finns vid hantering av känslig elektronik.

När ni använder oss kan ni vara säkra på att er iPhone eller iPad inte bara får de bästa reservdelarna utan även att reparationen sker på ett säkert och riktigt sätt.

Q: Hur går jag till väga för att laga min iPhone / iPad?

A: Det finns tre olika sätt;
Besök vår butik på Långholmsgatan 20, Hornstulls tunnelbana (reparationstid 30-60min)*

Buda enheten till oss (reparationstiden är lika kort men tar lite extra tid för budet att ta sig fram och tillbaka, om ni skickar in den på förmiddagen har ni den normalt sett innan er arbetsdag är över)*

Skicka med företagspaket el. liknande (tar ca 2-3 dagar eftersom leveranstiden är mycket längre)

OBS! Glöm inte att skicka med felbeskrivning, kontaktinformation samt fakturauppgifter när ni skickar paket till oss, det gör våran hantering enklare och ni får tillbaka er iPhone / iPad mycket snabbare!
*fuktskador, lödjobb och felsökningar kan ta längre tid, upp mot en dag extra.

Q: Behöver jag boka tid eller skapa en order innan?

A: Nej, det behövs inte. Det går utmärkt att besöka oss eller skicka in er trasiga iPhone / iPad utan någon föranmälan. Självklart går det även bra att ringa in i förväg om ni har några frågor eller vill få en uppfattning om vår aktuella belastning av trasiga telefoner.

Q: Till vilken adress ska jag skicka in min iPhone / iPad?

A:
MSL Elektronik AB
Långholmsgatan 20
117 33 Stockholm

Q: Är ni ”auktoriserade Apple-reparatörer”?

A: Nej, vi är inte auktoriserade av den enkla anledningen att Apple reparerar inte sin kunds trasiga iPhone eller iPad. Apple byter ut den gamla telefonen mot en renoverad och er telefon skickas till en fabrik i Asien för att i sin tur renoveras och bytas ut mot nästa kunds telefon. Nackdelen med det alternativet är att man har ingen aning om skicket som den utbytta telefonen hade eller vilka gömda fel som kan finnas kvar.

Q: Hur blir det med garantin om jag reparerar iPhone / iPad hos er?

A: Oftast när man behöver laga sin telefon så är garantin redan förbrukad, tex glaset är trasigt eller om den har blivit utsatt för fukt gäller inte garantin längre hos Apple. I de fall då garantin fortfarande finns kvar kommer den förbrukas i och med reparationen. Men för att du ska kunna känna dig säker på att din iPhone / iPad fungerar som den ska lämnar vi alltid 90 dagars garanti både på reparationen och våra reservdelar.